Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

aplicatia-guran

Dom’le, eram ocupată până peste cap cu treburile casei, că venea scorpia, adică mama soacră, in vizită și nimic nu-i place. Am luat de la magazinul din colț un curcan congelat și mă pregăteam să-l gătesc, că scorpia e moartă după curcani… că d’aia a fost măritată numa’ cu polițiști, vreo trei in total, și pe toți i-a băgat in groapă.

Așa. Tocmai ii făceam baie lu’ bebe și eram cu ochii pe cuptor, să nu se ardă curcanu’, când primesc alarmă de cutremur pe aplicația lu’ Moise Guran: cutremur de 10 grade pe scara Richter !

Armaghedon ! Ai de capu’ și de zilele mele !… 

Când  mi-am mai revenit un pic din uluială, m-a cuprins o panică de nedescris… L-am scos repede pe bebe din cadă, l-am imbrăcat cu ce s-a nimerit – o rochie de-a mea, că arăta ca o focă de la circ – și-am fugit repede pe scări, cu bebe ținându-l strâns la piept. Am coborât așa, disperată, zece etaje prin îmbulzeala vecinilor care se grabeau și ei să scape de urgie… 

După ce-am scăpat din inghesuiala din casa scărilor, m-am refugiat in parcul din spatele blocului și așteptam cu infrigurare inevitabilul. Intre timp, mi-am sunat soțul și toate cunoștințele, sa-i avertizez de iminentul dezastru, cu excepția scorpiei, de care am uitat, da’ nici nu era necesar, că pe ea n-o poate doborî nici măcar un țunami…

In parc se adunase mulțime de oameni, toți speriați și așteptand neliniștiți cutremurului lui Moise Guran. Mașini nebune goneau claxonând disperate pe șoseaua de lânga parc, iar câteva se ciocniseră cu un trosnet asurzitor. Un incendiu izbucnise in apropiere… 

Am așteptat așa ca proasta vreo doua ore. Nici pomeneala de cutremur, nu fusese decât o alertă falsă a aplicației lui Guran. Mai târziu ne-a spus că cineva (sic !)  i-a hackerit aplicația… 

M-am intors, plouată și inciudată de țeapa pe care mi-o trăsese Guran, inapoi in apartament. Din cuptor ieșea un fum inecăcios. Se arsese curcanul !

Băi, Moise, io zic să-ți iei aplicația și să ți-o vâri undeva, in fund cel mai bine, că io , una, nu-ți mai plătesc țepele tale prostești !

Ramona Moroiu,

strigoi monden la Turmy Hebdo